BLOG
Konference Internet Marketing 2013 Olomouc
V sobotu 9. 2. 2013 se konala konference Internet Marketing 2013 v Olomouci. Ačkoli jsem ze začátku váhal, jestli mám či nemám jet, nakonec mne program přesvědčil a vyrazili jsme. Jak se organizátorovi Jindrovi Fáborskému povedlo, se pokusím popsat v tomto příspěvku. Vezmu to maličko stručněji, dole jsou odkazy na další povídání o #MKT2013.
Do Olomouce jsme přijeli už v pátek v podvečer, takže jsme s dalšími dorazivšími stihli večeři i nějaký ten drink. Příjemný večer utekl rychle a raději jsme šli spát, protože nás v sobotu čekalo 9 hodin nadupaných přednášek. Absolvoval jsem všechny přednášky (tedy bohužel až na Luboše Louženského, ale prý byl skvělý), a ze všech jsem si odnesl spoustu konkrétních tipů a inspirace.
Nadupaný program
Hned první přednáška Adama Zbiejczuka o sociálních médiích mne nadchla. Adam velmi hezky podával své bohaté zkušenosti, vysvětloval, dával tipy a uváděl ke všemu konkrétní příklady (například facebook stránky Máme rádi psy nebo Mrdáme bez gumy ;-)
Zvláštní je, že na konferenci o internetovém marketingu mne osobně paradoxně nejvíc zaujala přednáška Roberta Vlacha o intelektuálech, brandbuildingu a podnikání. Robo mluvil o tom, jak se odborník (v podstatě v jakémkoli oboru) může postupem času stát uznávaným „intelektuálem“ – veřejně uznávanou osobností. V kostce to chce vlastně jen čas, být skutečným specialistou a nebát se své názory prezentovat.
Mirek Rojek z Centrum Holdings mluvil o SEO. O tom, co SEO znamená dnes. Hezky zhodnotil vývoj oboru v čase (moc pěkná časová osa včera, dnes a zítra :-) a ukázal, kam a jak se bude pravděpodobně obor posouvat. V zásadě nelze než souhlasit. SEO se prostě mění (neumírá) :-), princip zůstává pořád stejný, mění se jen detaily.
Tradičně skvělá (a navíc vtipná) byla přednáška Honzy Tichého o chytácích v Google Analytics. Na několika příkladech nám Honza vysvětlil, na co si dávat pozor při vyhodnocování čísel a dat a jak si poradit, když potřebujete z GA skutečně něco vyčíst. Holt bez správné interpretace dat to prostě nejde.
Honza Ambrož mluvil o obsahu. Mluvil o tom, jak je důležité, aby obsah prodával (respektive plnil cíle webu), že to prostě není jen o těch „seo blábolech“ a že už vůbec to není jen o textu. Forem obsahu máme přeci spousty. Zajímavá byla také část, kde se diskutovalo o zadávání práce copywriterovi. Prostě „napište mi tři normostrany o ledničkách“ fungovat nebude.
Větrovka (odvozeno od jména – Petra Větrovská – poznámka pro toho pána co se ptal ;-) nás naučila, jak získávat zákazníky levněji pomocí PPC. Tipů, jak ušetřit jsem si odnesl spoustu, takže hned zítra půjdu zkontrolovat kampaně, co nám běží na SmallCars. Díky!
Závěrečná diskuze se všemi lektory se nesla v pohodovém duchu, přednášející vysvětlovali mnohdy záludné dotazy, a poprali se s tím vážně skvěle. I ti, kteří už nečekali, že budou ještě odpovídat ;-)
Kolem šesté hodiny byla konference ukončena a my se v hojném počtu přesunuli do U-Klubu, kde probíhala afterparty. DJ hrál sice trošku nahlas, ale to vadilo přibližně první dvě piva. Pak se rozjel mejdan, jaký umí udělat snad jen markeťáci :-)) Networking na jedničku!
No a celkový dojem?
Jindro, klobouk dolů! Za mě patrně nejlepší česká konference o online marketingu, kde jsem se byl podívat. Vedle skvělých řečníků (kteří byli skvěle připraveni a ze všech přednášek jsem si odnesl spoustu konkrétních tipů), příjemného prostředí a spousty jídla a pití, byla celá akce perfektně zvládnutá i po organizační stránce. Přestávky dlouhé tak akorát, program odsýpal, nenabrali jsme žádné dramatické zpoždění, prostě super. Nemám vůbec co vytknout.
Jo, něco přeci jen. To vstávání po afterparty v U-Klubu bylo vážně peklo ;-)
Jindro, moc děkuji za skvělou akci, za rok jsem tam jak na koni.