BLOG
Léto s internetovým marketingem
V termínu od 15. Do 19. 8. 2012 proběhla dlouho očekávaná (a poměrně dlouho dopředu rozebraná) akce Léto s internetovým marketingem, kterou pořádal Marek Prokop. Přihlásil jsem se a strávil několik dní s dalšími online marketéry, SEO konzultanty, PPC konzultanty a mnoha dalšími zajímavými lidmi v Resortu Malevil poblíž Heřmanic v Podještědí. Tenhle článek je krátké ohlédnutí za celou akcí. Omlouvám se, že je nezvykle delší, ale jinak to prostě nešlo :-)
Středa
Příjezd ve středu byl ve znamení ubytovávání dorazivších účastníků (z celkového počtu 35 „žáků“ nás ve středu odpoledne a večer přijelo něco okolo 25). Já jsem dorazil zhruba v 18h, čili zbylo mi ještě několik hodin posezení na slunečné terase místní restaurace s velmi dobrou točenou plzní. Jak to tak bývá, večer se maličko protáhnul a spát se šlo poměrně pozdě. Když nad tím tak přemýšlím, tak to ale nebylo tak zlé v porovnání s dalšími dny, respektive večery :-).
posezení v restauraci u obdélníkového stolu
Čtvrtek
Po vynikající rautové snídani nás v zasedací místnosti přivítal Honza Tichý a začala přínosná a velmi veselá přednáška o Google Analytics. Přerušena byla obědem a odpolední SEO procházkou s Markem a pár dalšími, pokračovala od 16 hodin workshopem. Nutno podotknout, že čtvrteční SEO procházka dopadla skvěle, udělali jsme okruh okolo Malevilu a v pořádku se vrátili zpět. Pověry o tom, že výlety s Markem nejsou žádná sranda, se nenaplnily.
Každopádně Honza svůj blok pojal skutečně velmi zodpovědně (a stejně zodpovědně odpovídal na všetečné a leckdy záludné dotazy), a tak není nijak překvapující, že se vše nestihlo a byli jsme přerušeni večeří. Respektive hladoví konzultanti si ji revoltou vyžádali. Okolo 20 hodiny.
Co už maličko překvapující je, že po večeři následoval další workshop – tentokrát nám Marek představil, jak si podstatně usnadnit práci s analýzou klíčových slov – za toto Marku díky, bude se to hodit. Nicméně skončili jsme kolem půlnoci a dohodli se s Honzou, že zbytek jeho workshopu se přesune na sobotu. Zakončit večer v místním bowling baru a spát.
Marek krom analýzy klíčových slov povykládal i o smrti SEO
Pátek
Den zasvěcený UX, zvyšování výkonnosti webu, AB testování… Už víte? Ano, dnešní den měl na povel Martin Snížek. Upřímně jsem se na tuhle část dost těšil, řešíme u SmallCars růžné „UX faily“ a rozhodně pro mne bylo velmi přínosné, když dalších 35 lidí z onlinu „šili“ do mého eshopu promítnutého na plátně.
Z pátku jsem si odnesl spoustu feedbacků k řešení, ať už z Martinovo dopolední části, kdy teoreticky vysvětlil, jak zákazníci fungují, jak se chovají, proč dělají to či ono a jak na ně „vyzrát“, tak i z odpoledního workshopu, kde Martin vybral 5 projektů, ke kterým ostatní ve skupinkách identifikovali místa k řešení a vymýšleli různé zlepšováky. Skutečně přínosný den!
Ještě musím podotknout, že i v pátek se konala SEO procházka, a to s o poznání větší účastí (tuším asi 15 lidí?). Bohužel již neměla tak hladký průběh, jako ta minulá. Nevím, koho napadlo „půjdeme takhle rovně lesem, to vypadá na pěšinku, na tu asfaltku se určitě napojíme“ :-)). Dobré bylo, že Martin Snížek byl na procházce také, takže nám odpolední program nemohl utéct :-)
Večer zakončen v ranních hodinách kde jinde, než na bowlingu (a některými opět v bazénu). A ráno den s PPC.
Martin při výkladu
Sobota
Únava (z procházek pochopitelně) se projevila na účasti na snídani. Scházeli jsme se znatelně déle a znatelně později. Každopádně vše dobře dopadlo a Větrovka mohla začít.
Dopolední program opět ve znamení teorie, Peťa vysvětlovala, co a jak funguje, na co si dát pozor, co dělat a co nedělat, zas mnoho cenných tipů a triků. Po obědě se pokračovalo (již bez odpolední přestávky) rovnou workshopem – opět rozdělení do skupinek, a zas přišla spousta zajímavých triků – tentokrát více prakticky, než dopoledne.
Větrovka při přednášce
Nakonec kolem 18 hodiny Petru vystřídal Honza, aby dokončil svůj blok o Analytics ze čtvrtka. Po večeři se rozjela párty, kde hlavní baviči, kytaristi a zpěváci Honza s Davidem Šměhlíkem rozzpívali na třicet markeťáků. Místo zpěvníků jsme měli smartphony a když na chvilku vypadl internet, začalo se ozvývat „sakra, co budeme zpívat?!“. Párty to byla veselá a dlouhá :-)
Honza hraje Nedvědy
Neděle
Vstávání na nedělní přednášky bylo po večírku náročné, ale zvládli jsme to. Poslední den patřil Davidu Šmehlíkovi a sociálním sítím. Standardní program – dopolední přednáška (mimochodem, krom toho, že přednáška byla velmi zajímavá, tak i velmi veselá :-), odpoledne jsme navázali workshopem.
Rozděleni ve skupinkách jsme připravovali facebookové stránky a strategie pro vybrané značky. Tenhle workshop byl pro mne osobně překvapením – měl jsem za to, že děláme náš SmallCars facebook nejlépe, ale odjížděl jsem s celou řadou tipů, co ještě lze zlepšit. Takže díky.
přednášky probíhaly na různých místech
Celkový dojem
Když jsem ve středu uháněl po dálnici na Liberec, přemýšlel jsem, jak to tam pět dní s lidmi z onlinu zvládneme. Přeci jen jsme více či méně konkurenti, jsme „ti blázni přes internet“, většina se tam moc nebude znát…
No, krom toho, že program byl skutečně velmi nadupaný, extrémně přínosný a zajímavý, tak jsem strávil pět dní se skvělými lidmi. Jsem rád, že jsem měl tu čest vás všechny poznat. Díky všem účastníkům. Velký dík patří pochopitelně lektorům, kteří ochotně vysvětlovali a dělili se o své cenné zkušenosti. Největší dík ovšem patří Markovi, že to celé dal dohromady.
Hromadnou fotku pořídil Jirka Chomát
Takže přátelé, příští rok se zas, doufám, uvidíme!
Jinak pro ostatní, co letos na LIM12 nebyli, určitě se příště připojte, stojí to za to :)
[7] výborně, osobně mne nejvíce zajímá stejné využití, k jakému Google Refine používá právě Marek Prokop, viz http://vyhledavace.info/clanky/246/klasifikacni-analyza-klicovych-slov . Doufám, že se ke mně článek donese přes Twitter :)