BLOG
Proč se můj web propadl ve vyhledávačích
Často se setkávám s otázkou „moje stránky se zničeho nic propadly ve výsledcích hledání, nemohl by ses na to podívat?“. Nejčastější odpovědí bývá „počkej pár dní a pak mi dej vědět. Většinou se to spraví". No a pokud ne, podíváme se na to zblízka.
Důvodů, proč se jednotlivá klíčová slova ve výsledcích hledání posouvají téměř denně, může být celá řada. Vzhledem k faktu, že fulltext je živý organismus, který se neustále mění, není možné, aby vám někdo sliboval umístění na určité pozici.
Důležité také je, na jaká klíčová slova se díváte. Například zabýváte-li se modely aut, tak nemůžete sledovat jen slovo „modely aut“ a striktně se snažit držet přední místa na toto slovo. S takovou nejspíš brzo skončíte.
Obecně sledování určitých slov je krátkozraké. Jasně, je to alespoň nějaký první ukazatel, jestli se daří nebo ne, ale vzhledem k obrovskému počtu slov, na které se dá snad každý projekt zaměřit (řádově mluvíme o stovkách až tisících slov), které mohou přinášet cílenou návštěvnost, je to zbytečné.
Nicméně vraťme se na začátek. Důvodů, proč se slova ve výsledcích hledání posouvají je mnoho. Velmi pravděpodobné příčiny bývají:
- posilování konkurence a vaše „usnutí na vavřínech“
- ladění a úpravy algoritmů vyhledávačů (tyto změny bývají často krátkodobé)
- provedení nevhodných zásahů do Vašich stránek – toto bývá skutečně nejčastější :-)
Jak propadům na určitá slova předcházet
Nijak. Jednoduše to nejde. Snažte se nestavět svůj business na SEO – co když vyhledávače přestanou zítra fungovat? Asi tomu nikdo z nás nevěří, ale zas to nikdo nemůže s jistotou vyloučit. A co potom, Váš eshop budete moct zavřít.
Další radou je nezaměřovat váš internetový obchod či webovou stránku na jedno, dvě nebo tři hlavní klíčová slova, ale jít skutečně do detailu. Zapracovat na informační architektuře a věnovat se longtailovým slovům. Jen takto zajistíte dlouhodobé a kvalitní přístupy z vyhledávačů.
Opakování je holt matkou moudrosti.
Další čtení
(2) Děkuji za Váš názor :)
Je to o tom, co lidi často poptávají - "chci první místo na rok na klíčové slovo XY a chci na to roční záruku". (= blbost)