BLOG
Seznam.cz mluví o SEO
V úterý, 9. 12. 2008 proběhla další přednáška Seznamu.cz ze seriálu Portálové technologie v praxi - tentokrát na téma SEO. Zašel jsem se na přednášku podívat a přináším stručný výcuc informací, které zazněly.
Přednášel Robert Huml, vývojář Seznamáckého fulltextového týmu. Během cca dvouhodinového bloku shrnul, co a jak fulltextové vyhledavače mají rádi, specifika seznamu a pár příkladů z praxe. Obecně přednáška byla zajímavá, nicméně přínosná pro lidi, pro které je SEO denním chlebem nějak extra nebyla. Informace byly vesměs všeobecně známé nebo velmi jednoduše dohledatelné na internetu.
Trošku mne i zarazila hned první věc, kterou Robert prohlásil: "Jsme na opačných stranách též barikády - vy dostáváte stránky do popředí vyhledávačů, moje práce je vám to co nejvíce ztížit..." - S tímto tvrzením tak úplně nesouhlasím, můj názor je, že kvalitní optimalizací naopak vyhledávačům pomáháme plnit portál kvalitními weby - záleží ovšem na tom, zda optimalizátoři skutečně pracují kvalitně, a nesnaží se vyhledávače "očůrat".
Teď v několika bodech k přednášce
- ON Page faktory hodnocené seznamem jsou: Titulek, URL adresa, text (obsah), zvýrazněné texty, nadpisy, META description, katalogový popisek
- robot čte 80 znaků titulku, v SERP vypíše 60 znaků
- přesměrování přes 301 nebo 302 přenáší všechny ranky cílové URL na novou
- mezi nejdůležitější OFF Page faktory patří zpětné odkazy
- Seznam.cz preferuje odkazy externí (například Google bere na velkou váhu i interní odkazy)
- velmi podstatné pro kvalitu odkazu je text v <a>...</a>, hodnotí se i okolí odkazu
- Srank je velmi přeceňovaná veličina, na řazení v SERP má jen malý vliv
- Srank určuje frekvenci indexace stránek robotem
- Srnak určuje pořadí stránek v nekomerční části katalogu
- maximální velikost stránky, kterou robot zaindexuje je 1 MB
- validita stránek nehraje až tak podstatnou roli při hodnocení relevance
- pozor na FLASH, AJAX, JavaScript, formuláře!
- v robots.txt je vhodné uvádět adresu sitemapy
- v poslední době byl toolbarový sRank zaokrouhlen na celé desítky
Mýty a legendy o fulltextu
- vyšší rank znamená lepší pozici - nezmanemá :)
- klíčová slova v nadpisech (Hx) mají vysokou váhu - ano, mají, ale pouze v kombinaci s normálním textem
- z pohledu fulltextu je rozdíl mezi přesměrováním 301 a 302 - není
- validita stránek zajistí lepší pozici - není tomu tak, pouze v kombinaci se všemi ostatními faktory
- dosažená pozice ve fulltextu je stabilní - není, to snad víme všichni :-)
Těším se na další přednášky! :)
Čtěte také